پرتال امور پژوهشي (نسخه آزمایشی)

پژوهشكدة رياضيات، پژوهشگاه دانش هاي بنيادي (IPM)
توجه 1، تمدید مهلت ثبت درخواست دوره پسا دکتری:  به اطلاع کلیه متقاضیان محترم می رساند که مهلت ثبت درخواست دوره پسا دکتری تا ساعت 24 روز جمعه 5 آبان ماه تمدید گردید.  
توجه 2:  به عرض می رساند، به این منظور که پیوند های موجود در درگاه مانند «View»، «Provide Annual Report»، «Apply for a new project» و ... به نحو درستی عمل نمایند، شما می بایست در مرورگر خود دسترسی «Pop-ups» برای آدرس درگاه ("http://portal.math.ipm.ir") را  تنظیم نمایید. برای این منظور، عبارت «how to allow pop ups in [THE NAME OF YOUR BROWSER: Firefox, Chrome,...]» را در گوگل جستجو نمایید، راهنمایی های لازم به راحتی  قابل مشاهده خواهد بود.  
Home    

روند کلی و نکات مهم ثبت گزارش سالانه

الف) ثبت گزارش سالانه:

1- با استفاده از نام کاربری و گذر واژه خود وارد سامانه شوید. در صورتی که اطلاعات ورود به سامانه را فراموش کرده اید، می توانید با استفاده از پیوند «I’ve forgotten my Password» نسبت به بازیابی آنها اقدام نمایید. لازم به ذکر است که برای بازیابی این اطلاعات به کد ملی و رایانامه ای (email) که در هنگام ثبت نام در سامانه وارد نموده اید احتیاج خواهید داشت.

2- با فشردن پیوند «Annual Reports» از فهرست «My Research» ریز گزارش های سالانه و همچنین طرح های تحقیقاتی که امکان ثبت گزارش سالانه برای آنها وجود دارد را خواهید دید.

3- برای ثبت گزارش سالانه می بایست طرحی را که قصد ثبت گزارش برای آن را دارید انتخاب نموده و سپس پیوند «Provide Annual Report» را بفشارید. همچنین در این صفحه می توانید اطلاعات مربوط به طرح تحقیقاتی و گزارش شش ماهه طرح (در صورت وجود در سامانه) را به ترتیب با استفاده از پیوند های «Project» و «Biannual Report» مشاهده نمایید. همچنین بعد از ذخیره یک گزارش سالانه با استفاده از پیوند «View» از ستون «Details» می توانید جزئیات آن گزارش را نيز مشاهده نمایید.

4- در قسمت بالای صفحه مربوط به فرم گزارش سالانه و در قسمت «مشخصات طرح پژوهشی»، اطلاعات کلی طرح تحقیقاتی به همراه پیوند هایی برای دیدن جزئیات طرح و گزارش شش ماهه (در صورت وجود در سامانه) وجود دارد.

5- در همین صفحه و در قسمت «گزارش مقالات» شما مقالاتی را که از قبل در سامانه تعریف کرده اید و به طرح دیگری نظیر نشده اند خواهید دید. همچنین شما قادر خواهید بود مقاله هایی را که به گزارش شش ماهه (در صورت وجود) نظیر کرده اید مشاهده و انتخاب نمایید.

6- علاوه بر آن می توانید با استفاده از پیوند «افزودن مقاله جدید» نسبت به تعریف مقاله جدید اقدام نمایید. همچنین با استفاده از پیوند «Papers» از فهرست «My Research» می توانید همه مقالاتی که در سامانه وجود دارد و شما به عنوان نویسنده آن انتخاب شده اید را مشاهده نموده و نسبت به تعریف مقاله جدید نیز اقدام نمایید. (لطفا بخش (ب) این راهنما که مربوط به مقالات می باشد را مطالعه نمایید)

7- بعد از ذخیره گزارش سالانه، باید نسبت به «ثبت» آن اقدام نمایید. لازم به ذکر است که گزارش شما تنها در صورتی برای گروه تحقیقاتی مربوطه و شوراي علمي پژوهشكده ارسال می شود که آن را تا تاریخ  5 شهريور ماه 1396  ثبت نموده باشید.

8- بعد از ثبت گزارش سالانه، گزارش شما در وضعیت «Checking Document» قرار خواهد گرفت. در این مرحله گزارش شما به همراه مقالاتی که با آن نظیر کرده اید از حیث کامل بودن اطلاعات و فایل های مربوطه بررسی شده و در صورت تایید در وضعیت «Sent to the Research Group» قرار می گیرد.

9- در صورتی که اطلاعات و مدارک گزارش و مقالات شما تایید نشود، گزارش شما عودت داده شده و در وضعیت «Documents Incomplete» قرار می گیرد. شما می بایست با مراجعه به بخش گزارش سالانه از فهرست «Annual Reports» از وضعیت گزارش خود مطلع شده و در صورتی که وضعیت گزارش شما «Documents Incomplete» بود با استفاده از پیوند «View» نسبت به رفع نواقص و تکمیل اطلاعات گزارش اقدام نموده و گزارش خود را مجددا «ثبت» نمایید. در این حالت گزارش شما در وضعیت «Rechecking Document» قرار می گیرد.

10- فرآیند پیش گفته تا زمانی که مدارک و اطلاعات گزارش شما تایید شود تکرار خواهد شد.

11- بعد از تایید مدارک، گزارش شما برای گروه تحقیقاتی مربوطه ارسال شده و بعد از ثبت نظر گروه برای شورای علمی ارسال شده و در وضعیت «Sent to The Scientific Council» قرار می گیرد.

12- بعد از برگزاری شورای علمی و ثبت نظر آن شورا، برای جلوگیری از خطاهای احتمالی، نظر ثبت شده توسط شورای علمی با صورت جلسه آن شورا تطبیق داده شده و وضعیت نهایی گزارش شما مشخص خواهد شد. وضعیت نهایی گزارش شما یکی از دو مقدار «Acceptable» یا «Not Acceptable» خواهد بود.

13- بر اساس نظر شورای علمی درباره گزارش شما، وضعیت نهایی طرح تحقیقاتی شما نیز تعیین خواهد شد. با استفاده از پیوند «Projects» از فهرست «My Research» قادر خواهید بود وضعیت نهایی طرح خود را نیز مشاهده نمایید. وضعیت طرح شما یکی از مقادیر زیر خواهد بود:
      •  «Accomplished»
      •  «Finished Conditional»
      •  «Interrupted»

ب) مقاله ها:

1- برای ثبت مقالات خود در سامانه می توانید از دو طریق ذيل اقدام نمایید:
       •  مستقیما از پیوند «Papers» از فهرست «My Research» ریز مقالاتی که شما به عنوان نویسنده آن ثبت شده اید را مشاهده نمایید و با استفاده از پیوند «Add a new Paper» نسبت به تعریف مقاله جدید اقدام نمایید.
       •  و یا در هنگام وارد کردن یک گزارش (اعم از گزارش شش ماهه و یا سالانه)، با امکانی که در فرم گزارش قرار داده شده و در بند 5 قسمت (الف) توضیح داده شده است، با استفاده از پیوند «افزودن مقاله جدید» نسبت به تعریف مقاله ای جدید اقدام نمایید.

2- می توانید در صفحه ریز مقالات، با استفاده از پیوند های «Details»، «Abstract» و «Paper» نسبت به مشاهده جزئیات مقاله، چکیده و فایل مقاله اقدام نمایید.

3- بعد از درج هر مقاله، در صورتی که آن مقاله را به گزارشی (اعم از شش ماهه و سالانه) اختصاص داده باشید، اطلاعات و فایل های مربوط به آن مقاله در هنگام بررسی گزارش مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تایید مدارک آن گزارش، مورد تایید قرار می گیرد. تا قبل از تایید مدارک آن گزارش، وضعیت مقاله در حالت «Checking» خواهد بود و بعد از آن به وضعیت «Approved» تبدیل خواهد شد.

توجه: در صورتی که مقاله ای به گزارشی «ثبت شده» نظیر شده باشد امکان ویرایش آن وجود نخواهد داشت.

4- اگر مایل هستید مقاله ای را به طرحی تحقیقاتی که تاریخ شروع آن «قبل از مهر ماه 1395»  است نظیر نمایید، در صفحه جزئیات اطلاعات مقاله می توانید کد آن طرح را به شکل متنی وارد نمایید. توصیه می شود که پژوهشگران گرامی همه مقالاتی که وابستگی خود در آنها را پژوهشگاه دانش های بنیادی قید کرده اند در سامانه ثبت نمایند.

5- برای اضافه کردن نویسنده مقالات، ابتدا لیست افراد را مورد بررسی قرار داده و تنها در صورتی که نام فرد مورد نظر خود را پیدا نکردید نسبت به اضافه کردن نام او اقدام نمایید. از این طریق اگر نویسنده ای از پژوهشگران پژوهشکده باشد، او نیز قادر خواهد بود این مقاله را در لیست مقالات خود مشاهده نموده و بدین ترتیب احتمال ورود داده های تکراری کاهش می یابد.

6- به منظور انتخاب یک مجله برای یک مقاله، ابتدا باید نوع مجله را انتخاب و سپس به انتخاب مجله مبادرت نمایید. لیست مجلات به شکل الفبایی مرتب شده اند و با انتخاب زبان انگلیسی برای صفحه کلید می توانید با وارد کردن کلمات ابتدایی نام مجله، مجله مورد نظر خود را سریع تر پیدا نمایید.

7- در صورتی که مجله مورد نظر شما در لیست مجلات موجود در سامانه نیست می توانید با استفاده از پیوند «Add a new journal» نسبت به اضافه کردن آن اقدام نمایید. بعد از اضافه کردن یک مجله، به منظور مشاهده نام آن مجله می بایست پیوند «Refresh journals list» که در زیر لیست مجلات قرار دارد را بفشارید.

8- در هنگام اضافه کردن مجله ای جدید، لطفا از پیوند «full list of Journals» (در زیر قسمتی که برای وارد کردن نام مجله در نظر گرفته شده است) فایل حاوی لیست کامل مجلات را دانلود نموده و با استفاده از آن مشخصات مجله را به شکل صحیح وارد نمایید. این کار باعث داشتن داده های قابل اطمینان و با قابلیت جستجوی بهتری در سامانه می شود.

نکته بسیار مهم:

بخش گزارش های سالانه از این تارنما (وب سایت) از جنبه های بسیاری توسط طراح و پیاده ساز آن و همچنین توسط بخشی از همکاران پژوهشکده مورد آزمایش و خطا یابی قرار گرفته است، اما شبیه به هر پروژه نرم افزاری دیگری تا قبل از فراهم شدن نسخه نهایی خود، امکان بروز خطا و موارد پیش بینی نشده در آن وجود دارد. قریب به صد در صد خطاهایی که در این تارنما رخ دهند با جزئیات ذخیره شده و مورد باربینی قرار می گیرند و برای رفع آنها به سرعت اقدام خواهد شد. پیشاپیش از اینکه تا نهایی شدن این درگاه ما را  با صبر خود همراهی می نمایید بسیار سپاس گزاریم. در صورت نیاز به هرگونه راهنمایی فنی و یا بروز هر گونه خطا در هنگام استفاده از این درگاه می توانید با ارسال رایانامه به آدرس avprofession[at]gmail[dot]com با مسئول تارنما در ارتباط باشيد.

با آرزوی سعادت و بهروزی

 User Name:
 Password:
Sign Up I've forgotten my password